Program ten, jak i inne tego typu, to bardzo dobry sposób na rozwój czytelnictwa dzieci i młodzieży.
Dzięki niemu nasza szkolna biblioteka wzbogaciła się o wiele książek (ponad 300), zarówno lektur, jak i nowości wydawniczych. Z myślą o uczniach niepełnosprawnych zakupiono również audiobooki i książki z dużymi literami (dzieci z upośledzeniem umiarkowanym). Uczniowie bardzo chętnie sięgają po nowe pozycje, co na pewno wpływa na rozwój ich zainteresowań i wzrost czytelnictwa.
Wśród nowo zakupionych lektur znalazły się:
M.Lobe "Babcia na jabłoni"; J.Papuzińska "Asiunia"; G.Kasdepke "Mity dla dzieci"; J.Parandowski "Mitologia"; R.Kosik "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewi-dzialnych ludzi"; R.Dahl "Matylda"; R.Dahl "Charlie i fabryka czekolady"; J.Christa "Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
Do nowości wydawniczych najczęściej teraz wypożyczanych należą:
M.Widmark, H.Willis "Tajemnica…"; H.Webb seria "Zaopiekuj się mną"; P.Zarawska "Wieczór wróżb"; A.Cobb seria "Zosia i jej Zoo"; E.Stadtmuller seria "Jak skrzat Jagódka…"; I.Czarkowska "Detektyw Zagadka…"; P.Zarawska "Na ratunek"; W.Cichoń "Popraw się, Cukierku" i "Cukierku, ty łobuzie"
Uczniowie poszczególnych klas realizowali też projekty edukacyjne w oparciu o nowe książki.
kl.I Jak oswoić zimę?- Na lekcjach uczniowie poznawali skrzata Jagódkę bohatera serii "Jak skrzat Jagódka…" i jego przygody. Dzieci bardzo polubiły tę postać. Przygody skrzata uwieczniły na ilustracjach.
kl.II Przyjaciele Zosi.- Dzieci czytały opowiadania z serii A.Cobb "Zosia i jej Zoo". Poznanych bohaterów przedstawiły na ilustracjach. Rysunki dzieci ozdobiły ich klasę lekcyjną.
kl.III Troszczy-my się o zwierzęta.- Uczniowie zapoznali się z książkami z serii H.Webb "Zaopiekuj się mną". Rozmawiali o tym, jak należy opiekować się zwierzętami. Swoje pieski i kotki wykonali z tektury i ustawili na półkach w klasie.
kl.IV- Przygody naszych rówieśników.- Dzieci czytały książki z serii "Już czytam". Poznały nowych bohaterów i ich przygody. Zanurzyły się w nieznany świat i znalazły odpowiedzi na wiele pytań. Do przeczytanych książek wykonały ilustracje i napisały krótkie opowiadania.
kl.Va- W świecie mitów greckich.- Uczniowie czytali "Mity dla dzieci" G.Kasdepke. Poznali mitologicznych bohaterów. Pracując w grupach wykonali lapbooki przedstawiające herosów i ich przygody.
kl.Vb- Jak zostać bohaterem?- Na lekcjach wychowawczych uczniowie rozmawiali o tym, co znaczy być bohaterem w dzisiejszych czasach. Na podstawie opowiadań z książki B.Gawryluk "Mali bohaterowie" przygotowali w grupach komiksy. Swoje prace zawiesili na klasowej gazetce.